• Rok szkolny 2022/2023

        •  

          STYCZEŃ

          Plastyka klasa V

          Kształt, forma, bryła. Proporcje i kontrasty form.

          Na zajęciach plastycznych uczniowie klasy V przypomnieli sobie czym są proporcje w sztuce oraz o jakich dziełach można powiedzieć , że są proporcjonalne. Wykonali formy przestrzenne z miedzianego druciku. Miały mieć one kształt zwierząt lub rośliny. Elementy swojej pracy łączyli za pomocą stacji lutowniczych zakupionych w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

                           

           

          Edukacja informatyczna Klasa I

          Zabawy z kodowaniem i programowaniem z robotem Photon w klasie I

          Uczniowie klasy I poznają tajniki programowania i zdobywają podstawowe umiejętności w tym zakresie. Nauka kodowania jest dla nich wspaniałą i ciekawą zabawą, w trakcie której oprócz umiejętności programowania uczą się rozwiązywania problemów. #LaboratoriaPrzyszłości

                 

           

          LUTY

          Technika klasa V

          Świat tworzyw sztucznych. Kompozyty – materiały przyszłości.

          Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się jak powstają tworzywa sztuczne, zapoznali się z rodzajami tworzyw sztucznych, dowiedzieli się jakie właściwości wykazują oraz w jaki sposób można je wykorzystać. Poznali materiały eksploatacyjne wykorzystywane przez drukarki 3D. Filamenty mają formę cienkich „sznurków”, które są zwinięte w szpulę i produkowane w przeróżnych kolorach. Na lekcji tej uczniowie mieli możliwość zapoznania się z wydrukiem na drukarce 3D. Każdy uczeń wydrukował dla siebie breloczek. #LaboratoriaPrzyszłości

             


           

          Zajęcia świetlicowe

          Programowanie robota Photon - nauka

          Kolejne już zajęcia świetlicowe z wykorzystaniem Robota Photon Draw. Uczestnicy uczą się prawidłowo rozróżniać stronę prawą i lewą, widzą różnicę w sterowaniu gdy robot stoi przodem lub tyłem do sterującego. Dzieci siedząc dookoła maty edukacyjnej, ustawiają robota na macie i programują go tak, aby dotarł do wybranego obrazka i wydał odpowiedni dźwięk. #LaboratoriaPrzyszłości

                    

           

          MARZEC

           

          FIZYKA

          [#LaboratoriaPrzyszłości
          [#LaboratoriaPrzyszlosci
          Na ostatnich lekcjach fizyki, mówiliśmy o falach dźwiękowych.
          Aby uczniowie mogli doświadczyć na własne uszy, czym różni się dźwięk wysoki od niskiego i głośny od cichego, wykorzystaliśmy możliwości jakie daje Robot Photon wraz z dedykowaną aplikacją i modułem "Fizyka".
          Sprzęt i odpowiednie oprogramowanie otrzymaliśmy w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
          Aplikacja pozwoliła nam posłuchać dźwięków o różnej częstotliwości (dźwięki wysokie i niskie) oraz różnej wysokości (dźwięki o dużej i małej amplitudzie).
          Korzystając z okazji uruchomienia sprzętu przetestowaliśmy też inne aplikacje programu PHOTON ROBOT.

           

           

           

           

           

                                                             

           

          Edukacja informatyczna klasa III

          Zapoznanie z drukiem 3D

          #LaboratoriaPrzyszłości

          KWIECIEŃ

          Plastyka klasa IV

          Wielkanocna ozdoba

          Na zajęciach z plastyki uczniowie klasy IV wykonywali ozdoby wielkanocne metodami tradycyjnymi ale również mogli zapoznać się z metodą wydruku na drukarce 3D

          #LaboratoriaPrzyszłości

          Technika klasa VI

          Elementy  elektroniki.

          Podczas zajęć uczniowie poznawali elementy elektroniczne i sposób ich łaczenia za pomocą stacji lutowniczej.

          #LaboratoriaPrzyszłości

           

          MAJ

          Plastyka klasa 5

          Natura tworzy różnego rodzaju kompozycje: z kwiatów, gałęzi drzew, ziemi, kamieni. Powstają w ten sposób wyjątkowe zestawienia linii, płaszczyzn i barw o różnorodnych kształtach, wielkościach czy też fakturach. Zadaniem uczniów było znalezienie podobieństw układów form naturalnych i kompozycji dzieł sztuki - wyszukanie w najbliższym otoczeniu jak najpiękniejszych kompozycji w przyrodzie i sfotografować je za pomocą aparatu otrzymanego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

           

          Edukacja informatyczna klasa 1

          Roboty wokół nas.

          Ze względu na szybki rozwój technologii informacyjnej komputery znalazły zastosowanie we wszystkich obszarach życia. Spotykamy je wszędzie.

          Przeznaczeniem robota w szkole jest nauka kodowania i programowania. Te umiejętności wpisują się w kompetencje przyszłości i będą niezbędne w każdym zawodzie, który wybiorą dzisiejsi uczniowie. Programując robota za pomocą strzałek, kolorów lub dźwięków dzieci uczą się logicznego myślenia, znajdowania i poprawiania błędów, myślenia algorytmicznego.

          CZERWIEC

          Informatyka

          Klasa IV

          Na zajęciach dzieci porozmawiają o wakacjach i o tym jak spędzić je bezpiecznie. Pomagają im w tym roboty Photony. Mają zadbać o swoje bezpieczeństwo i zaprogramować robota tak aby odwiedzał tylko miejsca bezpieczne dla dziecka. W trakcie zabaw na macie, uczniowie pracując w zespołach, ćwiczą między innymi orientację w przestrzeni planszy.


          Edukacja informatyczna

          Klasa III

          Poznajemy nowe funkcje i możliwości robota Photona. Zadanie konstrukcyjne rozwijające umiejętność radzenia sobie z wyzwaniem, frustracją oraz ćwiczeniem gotowości do poprawiania błędów - rysujemy zamki z figur geometrycznych.